M@rie site

Tuesday, October 06, 2015

Läget 2015

Året 2015 har varit rent av jobbigt hälsomässigt, en känsla av att sjukdomen cystisk fibros har blivit närvarande även fast det inte alls är samma sak som när jag hade mina CF sjuka lungor. Men känslan är liknande förutom att den jobbiga hostan inte finns med i bilden hela tiden . Dock många sjukhus vistelser som läkarbesök,  intravenösa behandlingar både hemma och på sjukhus pga lunginflammationer och bakterier som visats i sputum prov ( upphostningsprov).  Från  april till idag har min lungfunktion  varit på en lägre nivå (62-66%) som är lågt för mig när jag hade en lungfunktion (80-84%) i mars  på min 8 års kontroll. Även med fysisk aktivitet. Verkar inte lungfunktionen gå uppåt :( min förhoppning är att intravenösa
Kuren jag har just nu i 14 dagar ska göra mirakel för min lungfunktion 😃  

Jag kan fortfarande göra det jag vill  även fast lungfunktionen har rasat så mycket. Jag ger aldrig upp och mitt mål är att få upp lungfunktionen till där jag var i mars på (80-84%). 😃


 

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]



<< Home